Monday, May 14, 2007

noringai's new baby


everyone, meet nico, noringai's new baby... :)

i have been wanting to get one since last year. kaso, i knew i couldn't afford it. plus, it's a scary commitment... ako pa. eh hindi naman ako ganoon ka-responsible at ka-ingat, plus, i feared i couldn't handle it well...

last january, a friend helped me look for the right one. through his suggestions, i was able to choose what i would get but then, something came up and i wasn't able to get what i wanted...then february came and i thought, ito na. sige na, pikit-mata ko nang kukunin. this same friend went with me as we again searched for the perfect one...

but then i went to davao, gave money for the house we were building, and was not given an assignment for three months in the show. plus, the new show was taken away from me and was given to somebody else. (but that's another story and i shouldnt be writing about it here...)

three months after, i got a new credit card with a higher credit limit. dalawa pa! kayang-kaya ko na...

last week, the kikays and i looked for the right one. wala pa rin kami makita... and then i said, "wag na lang kaya muna, baka hindi pa time."

i couldn't decide kung kukuha ba ako or hindi. so i left it all to fate. i asked for a sign. "if the network calls, and gives me a new assignment -- not necessarily a new show, just a new assignment -- then i will go get one."

pero may deadline ako na binigay. until friday night only. if they don't call, then maybe, i should postpone having one...

the sign came but it was eleven hours late. got a text message on saturday morning, asking me to attend a meeting for an episode i would be working on.

that saturday afternoon, while i was dilly-dallying in megamall with manilagirl/jan and her hubby, dan, we decided to check out the displays in the fourth level of the mall. iyun lang ang gagawin namin -- titingin lang.

everything happened so fast. i was just discussing with jan and dan, and talking on the phone with ibiang and her hubby, rhey, and the next thing i knew, ayan na, may bago na akong baby...

"grabe, excited ako pero kinakabahan at the same time," i told dan while we were on our way to the parking lot and he was carrying my latest acquisition.
"ayos, para kang kinakasal," he kidded.

naming the baby

naming it was tougher than choosing what i wanted to have. bespren named hers "audrey" while my housemate opted for "constantine." ibiang and rhey had "sushi" and "tempura." tatawagin ko sanang "liempo" or "escabeche" iyong sa akin, or think of a girl's name. but jan and ibiang said it has to be a boy's name.

while we were thinking of a name, i mentioned na hindi pa alam ng housemate kong si bluekessa ang tungkol dito. jan said, "hindi mo muna iuuwi ngayon, tapos dadalhin mo lang sa bahay kapag wala si bluekessa..." the she added, "so alam na natin kung anu pangalan niyan." at natawa na kami lahat sa sinabi niya.

i wanted to name it carl. ayaw nila for obvious reasons. sabi ko arkin na lang. kasi iyun ang pangalan ng crush ko noong grade 3, saka pangalan ng character ng fave episode ko sa your song. mahirap daw i-pronounce. dami pa pinag-isipan na pangalan. johnny (dahil johnny depp) or jack (capt jack), gusto ko rin ng andrew (wala lang, nice name...) or matthew (another nice name) saka rovic (john lloyd's name in tabing ilog).

after how many hours, bigla ko na lang sinabing..."nico!" wala lang, it just entered my mind. jan and ibiang said it was a nice name. "bakit nico?" they asked. "wala lang," i answered. everyone agreed nico seems perfect... sounds like schizo pa. hehe so ayan, heto na si nico, ang aking bagong laptop. ;)

new addiction

hindi lang si nico ang bago sa buhay ko. may bago na rin akong addiction... heroes! naman, i never thought i would be hooked. ive been hearing about it pero di naman ako interesado. even if ibiang mentioned nakaka-adik, and rina convinced me to try watch it...

while we were at ibiang's, sinubukan namin panoorin ang first episode. at heto na nga... naka-save na kay nico ang episodes 4 to 8. am so tempted to go to ibiang's para makopya na ang episodes 9 to 19. grabeee. less than 24 hours, naka 8 episode na ako. grabee. ive never been this hooked since csi and greys. :)

new beginning

i returned to mall of asia. i thought i wouldnt be able to go back to moa. but i did.. and i survived. bumalik pa ako the next day. shet... this is the start. sorry kung vague, pero hanggang doon lang pwede kong sabihin.... i returned to mall of asia na hindi nasesenti o nagbebreakdown.

last year, my prayer was, "lord, sana siya na..."
this year, i am praying, "lord, sana makalimutan ko na siya..."

i am getting there... and going to moa without him was a start.

etcetera


i just finished watching heroes on sunday afternoon when i decided to open the TV and see kung kaninong episode ang pinapalabas sa show... nagulat ako to find out na episode ko na pala iyun. last monday lang sila nag-taping, naisalang na nila agad! di ko tuloy napanood, at di ko na-record. :'(
i am so hating what's happening now in pinoy big brother... wendy is back??? naman! ayoko na manood ng big brother mula ngayon. sobra na... leche. sabi ng friend ko na taga pbb, betrayal of viewers ang nangyari. kahit sila, hindi sang-ayon sa nangyari. tama si direk, the show is desperate and would do anything just to rate... haaaaay...
election today. kahit na tinatamad ako, uuwi ako ng bulacan to vote. wala lang. right ko iyun eh. one vote does make a difference, you know. :D

4 comments:

Angelo said...

inggit na inggit ako sa iyo at yakang yaka mong magsulat ng mahabang entry. huhuhuhu! gustohin ko man, di ko maisingit.

noreen said...

ikaw ba naman ang nasa bahay lang ng dalawang araw, di ka ba makagawa ng entry na mahaba... :)

rina said...

anong episode ka na? just got myself episode 22, and i can't wait to take it home with me and spend the night with it na, ha ha!

vans said...

naiingit ako..pangarap ko din ang magkaron ng laptop..wah!