Tuesday, August 14, 2007

"it's over... so over"

"it's over... so over," were meredith's last line in the season ender of grey's anatomy. i was trying not to cry while watching the last few scenes of the episode but hey, what can i do, eh sa iyakin ako eh. plus, if you've been watching the show since first season and have witnessed the love stories of the characters, you, too, would get emotional at the heartbreaking ending.

i texted my friend ching kung naiyak din ba siya sa season ender. it turned out na iyong season 3 dvd niya ay hindi kumpleto kaya hindi niya napanood ang last three episodes. she asked me kung anu ending, sabi ko, panoorin na lang niya sa tv. sobrang nakakaiyak. am not gonna write about it here kasi baka may iba pang hindi nakakapanood at ayokong magbigay ng spoilers.

although the third season wasn't as good as the first two seasons, nadala pa rin ako because of the interesting cases ng mga pasyente. sad lang na burke and addison won't be in the fourth season. :(

***

"nothing is worse than missing an opportunity that could change your life," sabi ni addison kay alex before burke and cristina's wedding.

napatingin si claring sa akin after this line. naka-relate ako, oo! kasi, i am throwing the stability and security of a corporate world because of one opportunity that might not come again... i don't wanna play safe. i don't wanna stay in my comfort zone, and be assured na everything will be okay for me in future. i am taking the risk. sabi nga ni angel locsin, hindi niya alam what will happen to her after moving to abs-cbn pero paninindigan niya ang desisyon niya.

shet, ako din... di ko alam ano mangyayari sa akin pag-resign ko sa kompanya ko pero, pikit-mata na akong tatalon... at paninindigan ko ito.


***

izzie to george, "i am an optimist. i am a fool. i am not sure. because i'm your best friend, because i love you, if what you want is to be with callie then i will do everything in my power to support you and help you make your marriage work. but because i'm your best friend, because i love you, i also have to say... that i'm in love with you. i'm in love with you. i can't promise a future, i can't promise perfection, because we're us, i'm me and you're you. no one knows what will happen. but in my heart, i am sure. i'm in love with you george. and i hope you're in love with me too."

hay, pasaway talaga si izzie...

pero heto ang nagpa-aaaaaaaw sa akin, ang wedding vow ni burke para kay cristina:

"cristina, i could promise to hold you, and to cherish you. i could promise to be there, in sickness and in health. i could say till death do us part. but i won't. those vows are for optimistic couples, the ones full of hope. i do not stand here on my wedding day optimistic or full of hope. i am not optimistic. i am not hopeful. i am sure. i am steady. i'm a heart man. take 'em apart, put 'em back together, hold them in my hands. i am a heart man. so this, i am sure. you are my partner. my lover. my very best friend. my heart. my heart beats for you. and on this day, the day of our wedding, i promise you this. i promise you to lay my heart in the palm of your hands, i promise you... me."


***

"it's over," meredith said. "so over..."

so, it is really over?

only time can tell... pero sa ngayon, tigil na muna ang palabas. next season na uli. pahinga muna sa mga emotional na eksena. nakaka-drain kasi. nakakapagod. nakakasawa.

song of the moment: tell me is it over now / between you and me /is it time to let go now /and set our hearts free - is it over now, nina

quote of the day: "nothing is worse than missing an opportunity that could change your life," addison to alex in grey's anatomy.

what i learned recently: para ka palang nakikipag-break kapag nag-resign ka sa isang magandang kompanyang at ilang taon mo rin nakasama. ang hirap gawin pero kailangan, kasi hindi ka na masaya at may iba nang nagpapasaya sa iyo...

4 comments:

Angelo said...

wow! so talagang itutuloy mo na ah. good luck! yakang yaka mo yan! you're doing the right thing.

natuwa naman ako sa mga quotes from grey's anatomy. love ko kaya si izzie.

rina said...

napa-aaw din ako sa vows ni burke :)

ang hirap lang ispelengin ni meredith. i-pattern daw ba ang love story nya sa buhay ng iba?

Anonymous said...

katatapos ko lang din watch ng Season 3 - ang masasabi ko lang, ang daming namatay at ang daming pinanganak :))

goodluck sa decision mo mare ;-) kung saan ka masaya di ba?

--kiyoko

Anonymous said...

tuloy na tuloy na ang paglipat? GOdbless po.

kakatapos ko lang din ng season 3 kanina.. at kabisado ko na ung vows ni burke. at naiyak ako when yang found out that he's gone... whaaaaaa...

sana maganda ang season 4.

yngat ka palagi. -lushlips