Sunday, February 10, 2008

im falling forward while you wait behind...

yep, you've guessed it. this entry is about julia fordham.

in 1999, i paid eight hundred bucks just to see her perform live. big deal na iyon for someone na maliit lang ang suweldo. pero kebs na.

i was on my first job and was sharing an apartment with my best friends bim and lichelle that time. and we all loved julia fordham.

girlfriend has always been a fave since college. then noong nagtatrabaho na ako, i was introduced to love moves and invisible war. tapos, my barkada edward gave me a mixed tape (di pa uso CD nun) of songs of julia fordham. dun ko na nagustuhan ang porcelain, falling forward, east west, where does the time go and i thought it was you.

during julia's concert in picc, before she sang love moves, may nag-propose sa harap ng maraming tao. lahit kami kilig. pati si julia sigaw ng sigaw sa kakiligan. asan na kaya ang couple na yun? sila pa kaya? ilan na kaya ang anak nila? or baka naman hiwalay na sila? hmm... kung may nakakaalam kung nasan na ung mag-dyowa na yun, balitaan niyo naman ako...

neweys, when i learned that she will be performing in ayala malls, syempre, na-excite na ako. and yesterday, ilai and i watched her sa trinoma.

surprisingly, di ako masyadong nag-emote. hahaha. to think na malapit na ang valentine's. it just felt great singing my fave songs with julia. (feeling close talaga). too bad, she didn't sing i thought it was you. kanta ko iyan sa mga lalaking nanloko sa akin. bwahahaha.

looking back, i realized na i have a julia fordham song for every guy in my past...

for C, my first love: going strong, holding on/ trying to find a place where i belong / i've been east, i've been west / but im still not over you yet - east west. kasi kung saan-saan na ako nakapunta, nakaalis na ako ng davao, nag gen san, nag bulacan, nag manila, pero siya pa rin. naman. ilang years ko nga ba siyang mahal? twelve? thirteen? hehehe basta yun.

for N, the second guy i loved: don't tell your girlfriend about me, 'coz your girlfriend won't like girls like me. - girlfriend. naging theme song ko rin ito kay E. saka kay M. at kay J2. hahaha

for mr could-have-been (nasa peyups column ko ang kwento na ito): we've never been lovers now we're not even friends - invisible war. kasi there was a time na we drifted apart. pero we're friends again now so di na applicable ang song na ito sa kanya. kay SB na lang ito. hehe

for my ex J1 after we broke up: i do the best i can / to go along with God's good plan / He thinks it's obvious / there's no hope for the two of us - more than i can bear

for O: behind closed doors, you're mine i'm yours / we've got our own language and that's about all - behind closed doors. may entry pa ako tungkol dito dun sa isang online journal (natatandaan niyo si O, rina and azi?)

for SB: don't ask me why im running out of laughter / there's tears in these eyes, not happy ever after... / and i thought the whole world could see / and i'd thought we'd be happy ever after - happy ever after

for B: i steal a glance at you, and save it up for later / you see what i've come to? i really should know better / but i can't help myself... i'm lost in you - can't help myself. haaaai. bagay na bagay to kay B. nakaka-windang siya! pramis!

at para dun sa mapapangasawa ko, i swear, kahit nasira na ni nina ang love moves, at kahit na alam na ito ng lahat ng jologs sa mundo, wedding song ko pa rin ito. kasama ng something right ni julia. there are many things in my life i wish i could undo... but i must have done something right to be here loving you

3 comments:

Angelo said...

friend, i had fun. so good to see you again. ingats. kita kits soon. :)

VaNs said...

wah! i love girlfriend and invisible war! hehehehe...i love julia fordham..sayang hindi ko sya napanood sa glorietta..kasi naman lecheng migraine..hehehe..ang love moves national anthem ng mga inlab..hahahaha

noreen said...

ANGELO, kahit wala kang dalang pasalubong sa akin, keri lang. hmp.

VANS, di bale, am sure marami na videos naka post sa youtube. parang andun ka na rin sa glorietta. hehe ako magpo-post lang ako sa multiply siguro :)

love moves ang pambansang themesong sa mga kasal. hahaha