Saturday, February 23, 2008

making mistakes

"i'm sorry, i got stinky, i got dirty, but see... i learned."

i love the new nido tv commercial. that quote was my favorite. the little girl who said those words was so adorable. and tama sya, sometimes, you have to get stinky, and dirty, para matuto...

***

some mistakes are too much fun to only make once, nabasa ko somewhere. may nagsabi naman, never commit the same mistake twice. marami pang mistakes na puwedeng i-try, hehehe.

***

in my life, i have made several mistakes. may ibang paulit-ulit lang, meron namang malalaking pagkakamali na ayaw ko na ulitin. pero there are mistakes na kahit nasaktan ka, nalugmok, at narumihan (narumihan!!!), nag-enjoy ka naman so kebs na, di ba?

***

do i regret those mistakes? minsan, napapaisip ako... i shouldn't have done this, i shouldn't have said that, i shouldn't have loved that jerk, i shouldn't have let the good guy get away, i shouldn't have given myself to the wrong man pero ano naman mangyayari kung pagsisihan ko man ang mga decisions na nagawa ko? wala rin, di ba? tapos na yun...

***

we should learn from our mistakes. ganun ka-simple. cliche man pero totoo. kasi kapag nasasaktan tayo, dun tayo natututo, di ba? halimbawa, hinawakan natin ang mainit na kawali, napaso tayo, next time, alam na natin na dapat gumamit ng potholder kung hahawak man tayo sa mainit na kawali.

pwera na lang kung masokista ka at gusto mo paulit-ulit kang nasasaktan.

Songs of the Moment: Yes I was burned but I called it a lesson learned / Mistake overturned so I call it a lesson learned - Lesson learned, Alicia Keys

There's mistakes that I have made / Some chances I just threw away / Some roads, I never should've taken... The past can't be rewritten / You get the life you're given / ... some pages turned, some bridges burned... but there were, lessons learned - Lessons learned, Carrie Underwood

Quote for the Day: "Lead me not into temptation, I can find the way myself," nabasa ko ito dati somewhere, di ko matandaan kung saan. aliw lang... hehehe

What I learned recently: We're going to baguio this weekend for a lock in for this new show (that i am not allowed to say kung ano, hehehe). sobrang gulat ko kasi huling text sa amin, sa astoria lang tapos biglang sa baguio na pala. which is okay lang sa akin kahit kagagaling ko lang dun. flower festival eh. now lang ako makakapunta sa panagbenga (or is it penagbenga?)

5 comments:

just-shoot-me is.. said...

i soooo agree with the nido commercial! best commercial i've seen so far nowadays.. cute, simple, subtle -- but tons of meaning..

cath said...

very true! the best talaga ung Nido commercial...btw, ms noreen, would you know kung san ako makakakuha ng copy ng "spark" artik mo sa peyups? I've read it before and told some friends about it. Kaya lang hndi ko na mahanap sa peyups! Grrr. That was a hell of an article..:)

noreen said...

cath, heto po ang link...

http://www.peyups.com/article.khtml?sid=3958

hehehe

cath said...

Hehe. Thanks po ng marami! Matagal ko ng binabasa ung blog mo, especially when I was still in a call center. The Carl days pa..hehe. Kaya lang, nawala ko ung URL after I resigned. Buti na lang, nagtry akong magsearch sa google. It's entertaining and empowering (naks!:). Keep up po!

noreen said...

cath, uy salamat, hehehe. dami palang baliw at senti na katulad ko. heheheh