Wednesday, October 7, 2009

recent realizations

i realized that my life lacks comedy lately. hindi na nakakatawa ang mga sinusulat ko sa george and cecil (thank god for direk J, who provides witty and funny one-liners in my scripts) at masyadong madrama mga eksena at dialogues ko sa katorse (lagi na lang akong umiiyak habang nagsusulat.)

i realized that we have fifteen different types of chocolates in our refrigerator. fifteen! they all come in different brands, shapes and types -- from chocnut to cadbury, to hersheys and symphony... at dadalawa lang naman kami ni claring sa condo. so ano ito? nag-o-overcompensate kami for what's missing in our lives?

i realized that it's been one year and a half year since i went out on a date with a guy i really like and two years and a half na akong walang love life... ngayon ko lang binilang while writing this blog entry... gaawd. ganoon na katagal iyun???

i realized that i am really over the last guy i fell in love with kasi now, my friends and i can talk about him casually and matter-of-factly. (teka, walang meaning yun ha, masyado kaming maraming common friends na di maiwasang mapag-usapan sya or mabanggit pangalan nya at itanong sa akin kung kumusta na sya -- at isa lang naman sagot ko, "wala akong balita sa kanya").

i realized that the saying "beggars can't be choosers" is not true. i am still choosy pala. or maybe, i am not a beggar... yet. i read a book a few years ago that says if you want to meet mr right, then you have to talk and get involved with several mr wrongs. kaso, i realized a couple of nights ago, i don't wanna waste my time with mr wrong or mr puwede na...

i realized that the only downside of not having a special someone right now is that i don't get to write senti blog entries, the way i did in 2006 and 2007, kung saan araw-araw halos ay puro kasentihan ang sinusulat ko... other than that, i am perfectly all right with my life :)

i realized that i should not focus on what i don't have and be happy with what i have -- not all people are given the chance to do what they love to do, and not everyone gets to realize their dreams pero heto ako -- making my dreams come true. wala akong asawa, wala akong anak, pero masasabi ko na in terms of career, ito talaga ang pangarap ko... ganyan talaga ang buhay... you can't have them all. you gain some, you lose some. it's god's way of maintaining balance in our lives.

song of the moment:

quote for the day: "ganyan talaga ang buhay -- you can't have them all. you gain some, you lose some. it's god's way of maintaining balance in our lives."

what i learned recently: grabe, nakakaaliw iyong Glee. aylavet. :)

5 comments:

Chip said...

I love Glee too. Updates through the power of torrents. Kristine Chenoweth is love last week. And all the characters are crazy. Even the guest stars like Josh Groban. Bakit kaya hindi tayo maka-isip ng mga kakaibang concepts? Perhaps too smart for the masses? Maraming magandang new shows. I you like Lost, you might like Flashforward. Then Cougar Town. Mercy as well na kapareho ng concept nang long delayed soap opera ni Juday about nurses. Magmumukha tayong nanggaya kung pumatok ang Mercy sa US.

noreen said...

ang nurserye naman, parang grey's anatomy lang :) except nurses sila, hindi doctors...

sa ETC ko inaabangan ang Glee. pero may mahihingan ako ng new episodes sa mga kaibigan.

di kakagatin ng masa ang ganitong konsepto... remember atta girl na ginaya sa sex and the city? di masyado kinagat :D

Chip said...

i remember Atta Girl is one of the better comedies ever made. Sayang yun. Actually andaming magagandang shows na natatanggal din agad. Hindi lang naman dito unique yun. Sa US, tanggal agad ang smart shows like Pushing Daisies and Arrested Development. If not for the awards, matagal na ring tinaggal ang 30 Rock. Tsaka wala na ring mga political satire and shows like Abangan Ang Susunod na Kabanata. Kaya we are bombarded with daily soaps. Wala nang weekly hour long series. Anyway, there's cable and DVDs and internet piracy and the remote. So it's all good.

bryz25 said...

agree ako sa yo noreen.

hinde naman ganyan ka dull ang life mo, i think. kase lage ako nagbabasa ng blog mo so meaning interesting ang life mo atei!

cheer up!

noreen said...

bry25, salamat :)

baka siguro dahil loka-loka ako. kahit na di ganun ka exciting ang nangyayari, how i deal with it makes it exciting kasi nga baliw ako :)