Friday, December 23, 2011

delayed

the last time my flight got delayed in the airport, something life-defining happened. it was also a friday. same airline, same date, and almost the same time. except that i don't have my "when God writes your love story" book with me... in fact, i didn't bring any book. im just playing angry birds on my itouch before deciding to make a blog entry in my bb.

life-defining. my life was never the same after that chance meeting in the airport while i was waiting for the delayed airplane. it didn't have a happy ending like what i imagined it would have but that experience and what happened in the next two years after that were the reasons why i have become the kind of writer that i am right now -- emotional, senti, may pinaghuhugutang nakaraan.

everything happens for a reason.

and the delayed flight that time was instrumental in molding me not only into a better writer but also a better and stronger person.

and as i wait here in the pre-boarding lounge of cebupacific, i couldn't help thinking what might happen to me in the next few minutes, sino kaya makikita ko, sino kaya makakausap ko. ano kayang kuwento ng buhay ko ang magsisimula.

it has been six years since i last booked a cebupac flight in december. kasi laging pal na ako ngayon. but this year, napilitan akong mag cebupac. i usually take the madaling araw flights to davao at di ko alam bakit nag-decide akong mag friday 5pm na flight.

may dahilan ang lahat ng bagay... in the next few minutes malalaman ko kung kasama ito sa mga bagay na may katuturan sa buhay ko o isang pang-inis lang sakin dahil nagpa-aalala ng isang karanasanan na matagal ko na kinalimutan...

1 comment:

ihcahieh said...

Totoo yang may dahilan lahat ng nangyayari, haha. Kaya ako I no longer ask, hinihintay ko na lang kung kelan ibigay ang sagot.

Natawa naman ako kasi iba ang una kong naisip sa "delayed" na title. HAHAHA.

Merry Christmas noringai!