Friday, October 11, 2013

Pramis, last na ito!

I am not good in hiding secrets. Especially from my friends. After almost a month, napaamin din ako sa mga close friends ko. May nagawa na naman akong kagagahan. And it involved someone I shouldn't be with.

Wala eh. Tanga ako eh. Or reckless? I tried to say no. I did. I tried to ignore him and all his invitations. Pero ang hirap labanan ang temptation. Lalo na kung part of me wanted it, too.

You never forget your first, your last, the repetitive, and the outstanding. Kaya ayun, umulit pa si Noringai. At umulit. At umulit.

Pagdating sa kanya, ang theme song ng buhay ko ay Di Na Natuto...

Pero minsan pala, kailangan mo ulitin ang pagkakamali mo, hindi para sulitin ito -- kundi para ma-realize mo na may hangganan din pala ang lahat. Na hindi worth it magkasala. Na hanggang doon na lang yun, at ayaw mo na ulitin pa.

And that was it.

Sometimes it comes in grandeur. Sometimes, it can be a trivial or little incident. But we all have that epiphany. That defining moment. When everything becomes clear.

And this month, I had that moment. All it took is one scary incident to see his true color. His real intentions. And what "this" is all about for him.

Yun lang pala kailangan ko. Para mauntog.

Pramis, last na ito. As in.

1 comment:

Angelo said...

Bitin naman ang story. :P